16 Mac 2013

Serikandi,...



dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang..

disatukan hati kami atas namaNya..

Maka benarlah, kadang-kadang Allah hantarkan seseorang itu untuk mengajar kita banyak perkara..dan dialah serikandi yang mengajarku terlalu banyak benda dalam hidup ini..

kadang-kadang keindahan ukhwah itu tak bisa diukir dalam kata..apatah lagi ingin diluah dalam bicara..itu antara nikmat iman yang Allah kurniakan kepada kita sebagai hamba.. AllahuRabbi.. :')


“Jika seseorang itu sayang kepada sahabatnya maka hendaklah dia beritahu bahawa dia menyayanginya.” (Riwayat Abu Daud)

namun hati sentiasa terusik dengan si dia..si dia yang membuatku kerap kali bersyukur atas nikmat yang tidak terkira..muhasabah atas setiap rasa dalam jiwa..entahnya saat perasaanku, seperti Dia punya sesuatu buat diri ini yang hina..ya, Allah merancang dengan penuh cinta..

ketabahan yang Allah hulurkan padanya, rasa rindu dia menghadap Tuhannya, senyuman yang ikhlas terlukis pada wajah, kata luhur dari sekeping hati yang tulus berjalan mencari redha Sang Pencipta..mana mungkin kan ku lupa setiap saat dan ketika ditemukan kita duhai serikandi..

Dear ukhti mahbubah, sama-sama kita berjalan dalam ranjau perjuangan..andai kamu lelah, andai kamu lemah..aku cuba untuk disisi selalu.. Andai aku terpaling arah yang salah, tunjukkan aku jalan yang tepat menuju cinta Allah bersama denganmu..

sama-sama kita sebarkan bahagia..sama-sama kita sebarkan cinta..sama-sama kita mengalun namaNya sentiasa..insyaAllah..nah, hadiah! ^^


"ya Rabb, atas kurnianMu yang indah ini, hamba memohon..jaga diriku, dia dan sahabat-sahabat tersayang dalam kasih sayangMu..rahmati kami dalam setiap langkah menuju redhaMu..agar nanti, kami bertemu kembali dalam saat indah yang tak terperi..pasti, di Taman Jannah Tertinggi..

ampuni segala dosa kami..juga dosa ibu bapa kami..rahmati mereka seperti mana mereka menjaga kami sewaktu kecil..juga guru2 kami..saudara2 kami di bumi anbiya', bumi Syams, bumi Palestin, Syria, Malaysia dan setiap genap penjuru duniaMu..

moga nanti, kami sempat melihat kalamMu tertegak..dan kami sendiri menjadi batu bata binaan itu..Amin,..Amin.. Amin,.. Ya Rabb....."
alhamduliLlah..Dia kurnikan buat kita sahabat-sahabat..maka syukurilah..moga dengan itu, kita mampu berjalan terus menuju matlamat kita yang satu..AllahuRabbuna..insyaAllah..
alhamduliLlah thumma alhamduliLlah..jazakillahu kheir sahabat sampai ke Syurga.. :)

Tiada ulasan: