07 Januari 2011

Khas Buatmu.......


Salam penuh kasih sayang buatmu Persinggahan,

Seharian aku dipagut rasa rindu untuk berbicara denganmu .Banyak cerita yang tertangguh untuk aku kongsikan.Aku sedikit hairan dengan perasaanku yang cemas,bilamana aku belum cukup waktu untuk memuntahkan isi hidupku hari ini ke dadamu..Bagai ada rasa pelik seakan-akan kesempatan hanya tinggal seketika untuk aku dakap kau sebagai teman yang teristimewa.Mungkin kerana terlalu letih agaknya sehingga aku terbawa-bawa..

Begitu meriah hidupku hinggakan ada saja yang aku mahu kau tahu tanpa sedikit pun kau ketinggalan.Cuma terkadang,masa terlalu cemburu,lalu aku diburu kekalutan.Kesibukan yang kunjung tiba tanpa di undang seperti tidak mahu beransur kurang dan mungkin juga akan bertambah andai aku ditakdirkan menjadi seorang yang tersangat sibuk dengan kerja duniawiku nanti,.. Semakin hari aku semakin tenggelam dalam kegawatan masa.Risau juga hatiku takut-takut amal ibadatku tidak lagi selari dengan nikmat dan dugaan yang bersilih ganti menemaniku..Moga aku terhindar dari segala fitnah dunia yang boleh mengnhancurkan mahligai insani tanpa disedari,,Ku panjatkan doa mohon perlindungan dari Rabbulalamin..

Doa menghindar dari fitnah

’Ya tuhanku janganlah Engkau jadikan ku fitnah bagi orang-orang kafir.dan ampunilah ku ya tuhanku..Sesungguhnya Engkaulah yang Maha Perkasa lagi Maha Bijaksana..’’

Persinggahan,
Banyak sudah yang kita kongsi bersama.Bukan sedikit cerita hidupku yang kau semadikan sebagai sejarah. bukan sedikit kisah hidupku yang kau lakar menjadi potret indah terpampang menjadi dinding kenangan..Tanpa kau, tidak sempurnalah hari-hari yang aku lalui.Siapalah sudi mendengar celotehku yang tidak kunjung habis melagukan suka dan duka melodi nafasku..

blogku Persinggahan,
Pasti kau pelikkan kenapa luahan hari ini begitu pelik..pasti kau tertanya-tanyakan adakah aku akan tinggalkan kau bersendirian..??..hehe..mana bisa aku tinggalkan dan biarkan engkau disini bersama labah-labah yang pasti menjadikan engkau tempat berteduh..tidak mungkin..)”,..

Bukan apa persinggahan..Engkau pun tahukan..jadual aku yang selalu sibuk pasti akan menjadi pemisah antara aku dan engkau.., Tapi janganlah engkau khuatir..walaupun seminit masa luangkan,seminit itu jugalah akan aku jengah engkau..janganlah engkau berlagu pilu..aku pasti dan yakin,rakan-rakan aku yang lain akan juga menjengukmu..

Aku hanya mahu doa darimu,agar setiap yang aku lakukan molek-molek belaka..diredhai dan diberkati Ilahi..tapi,andai saat-saat yang berlalu tidak juga kunjung tiba,samapaikan salam aku pada mereka yang aku cintai..Mungkin pemergianku itu hanya sementara dan mungkin juga pemergianku itu untuk selamanya..Andai itu yang terjadi,janganlah engkau meratapi,tapi redhailah kerana kehidupanku yang panjang akan bermula saat itu..

persinggahan,
Engkaulah kekasih, engkaulah teman yang paling setia ku fikir..selalu saja engkau bersamaku.tidak pernah pula aku mendengar rungutan dari engkau yang kau sudah muak atau jemu mendengar segala cerita dariku yang kadangkala amat membosankan..Sabarnya la kau wahai persinggahan….Engkau sangat tabah tika menemaniku yang tidak tentu gelombang tangis dan ombak tawa.tanpamu,pasti aku akan kesepian.. =)

Persinggahan,
ku noktahkan kata-kata dari hatiku ini buatmu yang selalu bersamaku tika senang dan susah.. aku berjanji akan selalu menjengukmu... biarkan kata nista dan umpatan manusia pada kita.. bahkan janji ku akan tetap setia bersamamu...