04 Jun 2011

Duhai Hati,.....



sekali langkah tersadung, rebah menyembah dan terasa sakitnya..sekali langkah gagah,tersenyum.. bersyukur, bahagia dan ceria...tetapi semua itu memerlukan pengorbanan..menuntut kesabaran dan airmata..Selagi prinsip hidup berada di atas landasan yg betul, usah gusar pada "anugerah Ilahi"..anggaplah bila sesekali di duga dan di uji, itu hanya sekadar untuk mematangkan dan mengajar kita bangun untuk menjadi sesempurna insan....

Alhamdulillah hari ini, berjaya melalui hari-hari yang penuh mencabar saat yang ku benar2 takut untuk hadapinya.. iaitu berada di luar ataupun di kelompok ramai.. Keadaan yang sangat-sangat tidak selesa.
Apatah lagi jika kita berada dalam kelompok mereka yang kadang kita rasakan, tidak disenangi, apatah lagi kelainan yang ada pada kita.

Mungkin mainan perasaan , yang jarang bergaul dengan orang lain, tapi pandangan sinis sudah cukup buat diri terasa lain, walaupun kadang sedaya upaya ingin menjadi seprti yg lain, tidak mahu timbul perbedaan, itulah hakikatnya, orang lain tetap membuat kita merasa lain, berbeza ... mungkin ada yang suka mungkin ada yang tidak. mungkin ada yang terima mungkin ada yang tidak.
Namun duhai hati, bersangka lah baik menerima apa sahaja yang dibentangkan untukmu hari ini, kalau saat ini ada yang tidak terima, pasti akan ada hikmahnya kelak... =)

"Ya Allah, sesungguhnya Engkau mengetahui bahawa hati hati ini telah berkumpul untuk mencurahkan mahabbah hanya kepadaMu, bertemu untuk taat kepadaMu. Bersatu dalam menyeru dijalanMu dan berjanji setia untuk membela syariatMu. Maka Ya Allah eratkanlah ikatan pertaliannya. Abadikanlah kasih sayangnya,tunjukkanlah jalannya & penuhilah dengan cahayaMu yang tak pernah redup,lapangkanlah dadanya dengan iman dan keindahan tawakal kepadaMu,hidupkanlah dengan makrifatMu & matikanlah dalam syahid di jalanMu, Sesungguhnya Engkau sebaik baik pelindung dan penolong.."
Allahumma amin ya rabbal alamin...

Tiada ulasan: