25 November 2010

Kubur diatas KUBAH MASJID NABAWI...

SUBHANALLAH, ini adalah sebuah keajaiban yang terjadi sekitar 90 tahun yang lalu.

Diriwayatkan oleh Sheikh Al-Zubaidi:

Ada seseorang mencuba untuk menghancurkan Kubah Nabi Muhammad SAW-- kubah warna hijau di Masjid Al Nabawi (Gumbad-e-Khizra) Madinah, yang juga menjadi tanda tepat di bawahnya terdapat makam Rasulullah SAW--. Namun, ketika sang pelaku mencoba memanjat kubah tersebut untuk memulai menghancurkannya, tiba-tiba petir kilat datang menghantamnya. Pendaki yang berniat jahat tersebut pun tewas di tempat. Anehnya tidak ada seorang pun yang mampu
menghilangkan tubuhnya dari atas Kubah tersebut!

Ia juga mengatakan bahwa seorang yang saleh dari Madinah mendengar suara dalam mimpinya, bahwa tidak ada yang dapat mengambil mayat dari atas kubah itu dan bahwa ia harus dikuburkan di sana sebagai peringatan dan pelajaran bagi orang-orang yang mungkin memikirkan berusaha untuk menghancurkan kubah itu di masa depan!

Akhirnya, mereka memutuskan untuk menguburkan orang itu di sana, di atas kubah dan menutupi tubuhnya dengan kotak hijau sehingga tidak akan terlihat oleh orang.

"Bila ALLAH makbulkan doamu, maka DIA menyayangimu, bila DIA lambat makbulkan d0amu, maka DIA ingin mengujimu, bila DIA tidak makbulkan d0amu, maka DIA merancang sesuatu yang terbaik untukmu. 0leh itu, sentiasalah bersangka baik pada ALLAH dalam apa jua keadaan...kerana kasih sayang ALLAH itu mendahului kemurkaanNya" Wallahua'lam.




24 November 2010

~ Teramat Rindu ~


Salam kerinduan buat buat teman-teman seperjuangan, blog ku yang tercinta serta rakan-rakan seblog yang masih lagi meneruskan dakwah di arena pem'belog'an ini.. syabas wa mubarak buat kalian semua, moga masih kuat, tabah dan sabar untuk menjalankan sesi dakwah yang kian lama kian banyak agendanya.. Alhamdulillah, syukur ke hadrat Allah Taala kerana masih memberikan saya ilham walaupun hanya secuku rasa .. Pun begitu saya amat-amat bersyukur atas ni'matnya yang tidak terhingga ini...
Syukur yang tidak terhingga juga kerana saya seperti kalian yang masih dikurniakan perasaan.. Perasaan RINDU yang teramat pada teman-teman dan pada blog saya yang lama tidak disajikan dengan sebarang santapan.. Hari ini, saya rasa terpanggil untuk meluangkan sedikit masa membuang sesawang dan sedikit pengubahsuaian yang perlu pada belog ini
alhamdulillah.. alhamdulillah.. Terima kasih yang teramat buat TUHANku jua TUHAN sekelian alam..ALLAHURABBI.. saya tak tahu kenapa saya rasa seolah-olah nak keluarkan segalanya apa yang terpendam dilubuk hati ini.. ape yang terpendam sebenarnya ye.. ??? erm, apa2 ajelah..hehe.......
semenjak sebulan dua ni, banyak perkara yang saya hadapi dan lalui,, ade yang best,, ade yang sedih,, ade yang hepii,, ade yang sakit,, ade yang mcm-macam.. bak kat pihak penaja Astro... mcam2 ada.. Apa pun yang berlaku tu,, alhmdulillah segalanya berjalan dengan baik didalam aturan Allah.. walaupun terkadang diatas, dibawah, diatas semula, redho dan syukur, apa kehendaknya itulah tanda kasih sayang kita..
untuk titik permulaan ini dan sempena bulan November yang masih berbaki, cukuplah dahulu luahan rindu saya buat semua teman-teman, terutama pada blog saya yang tercinta ini.. :-) .. Pesanan saya untuk semua terutama dri saya yang masih terumbang-ambing ketika ini, tajdidkan niat agar sentiasa ikhlas dalam melakukan segalanya.. siapa pun kita @ dimanapun kita.. kita hanya insan biasa yang harus memperbaiki diri yang terlalu banyak kekurangan dan yang tiada kesempurnaan.. apa yang penting senyum selalu.. senyum penawar bagi segala kedukaan..
salam sayang dan salam rindu buat teman-teman yang sudi menziarahi blog persinggahanterakhir, serta memberi nasihat dan buah fikiran yang berguna buat diri saya. setakat ini dahulu dari saya.. semoga bertemu lagi dilain masa.