06 Februari 2010

Akhir kalam buat sahabat-sahabatku....


Assalamualaikum w.b.t.

Salam ingatan dari saya buat teman-teman seperjuangan yang sentiasa bersama memberi respon, nasihat dan tunjuk ajar pada saya dalam site ciber blog persinggahanterakhir ini.. tak kiralah difacebook, email mahupun di ym saya..mudah-mudahan Allah sentiasa bersama kalian dalam mengharungi segala ujian dan onak duri perjuangan ini...

lama juga saya menyepi dari blog persinggahan ini.bukan sengaja, tapi macam2 hal yang perlu diselesaikan.beberapa minggu ni program saya dipenuhi sengan usrah, program pemuda dan kawasan. Almaklumlah orang pentinglah katakan..hehehe.. cuma sebagai pembantu belakang tabir dalam jamaah disini. Alhamdulillah semua berjalan dengan lancar dan harapannya semoga Allah memberkati semua gerak kerja dan jerih payah yang dilakukan untuk islam ini...Amin...

Sahabat-sahabat yang disayangi..
kebarangkalian semua tertanya-tanya...ada yang meninggalkan meseg di Ym, email Yahoo, email frinster dan email facebook..kenapa menyepi tanpa khabar...? ye, saya akui itu dan saya mohon maaf pada kalian.banyak meseg teman-teman yang tidak saya balas.terutama yang wanita.bukan untuk memutuskan ukhwah yang telah lama terjalin, tetapi atas kesedaran sebagai seorang muslim.. Usrah telah banyak mengajar saya erti bagaimana menjadi seorang muslim yang sebenar..menjadi seorang yang berakhlak dan seorang yang kental serta tabah dalam mengharungi segala cabaran dan dugaan.. Saya akui kelemahan diri saya sebelum ini..
banyak dosa dan maksiat dilakukan demi mengikut hawa nafsu.

teman seperjuangan...,
Dari sehari kesehari saya cuba untuk mengubah tingkah laku yang selama ini saya abai dan tidak peduli..saya cuba mengajar diri bagaimana untuk menjadi seorang pemuda harapan ummah dan pemuda yang menjadi kebanggaan Jamaah.saya susuli dengan menghadiri usrah kawasan, usrah pemuda, mengahadiri kuliah-kuliah, dan ceramah-ceramah ilmu..banyak ilmu yang saya dapat dari sana..dari situlah telah mengubah suasana kehidupan saya kini.. Bersyukur atas ni'mat yang tidak terhingga ini..maha suci Allah yang telah membuka hati hamba-hambanya.

Tahun baru 2010 telah saya savekan pada diri agar tahun ini adalah tahun muhasabah.. tahun mengenali dan menginsafi diri dari kelalaian yang lalu.. ye, banyak hati-hati yang telah saya lukai selama ini..dalam persahabatan pun banyak dugaan dan cabarannya.apatah lagi dalam mengharungi kehidupan suami isteri dan menjadi seorang da'ie.betapa susahnya untuk mengenali hati budi seseorang..betapa payahnya untuk memahami perasaan teman kita.. dikala kelapangan saya cuba berfikir tentang ini dan cuba muhasabah diri..tetapi hasil dari itu hanyalah kata-kata hati supaya bersabar dan teruskan perjalanan yang masih jauh....

Buat teman-teman saya yang membaca tulisan ini, mohon maaf atas apa yang berlaku..bukan untuk memutuskan hubungan UkhwahFillah yang telah lama terjalin, tetapi anggaplah ia sebagai salahsatu ujian persahabatn kita selama ini..tidak sesekali saya menganggap ia sebagai pemutus silaturrahim antara kita...bukan, bukan itu yang saya maksudkan.kita masih berkawan dan harapnya hubungan persaudaraan itu masih mekar seperti sedia kala... Semoga selepas ini tiada lagi yang berasa hati, berendam perasaan, tidak puas hati dan sebagainya..biarlah semua itu pergi dibawa angin lalu...dan kenangan itu akan akan saya titipkan didalam diari tinta persinggahan yang berada disisi ini....semoga berbahagia selalu teman-teman ku...

salam perjuangan...".')

Tiada ulasan: