15 Oktober 2009

Raya....Zikrayat 1430H

Keluarga tercinta....Dunia Akhirat....!!!!
Andak nagn Family
Kakak dan keluarga

Assalamualaikum....
Buat teman2 persinggahan, Alhamdulillah syukur sangat kehadrat ilahi atas limpah dan kurnianya dapat bertemu dan bersua dengan kalian semua.. Hari ini sudah masuk 26 Syawal..kemeriahan hari Raya Aidilfitri masih lagi dapat dirasai..
sungguh kegembiraan kali ini saya akan kongsi bersama kalian..
terima kasih Fiza dan Duan kerana mendorong saya menurunkan beberapa gambar family dihari yang mulia baru-baru ini. inilah foto sebahagian dari family saya.. sudi-sudilah lihat...kalau ada yang perkenan dalam gambar ni..terus terang je k..heheheh...

salam perjuangan...Wassalam..,
Shahira ngan Nurul Iffah...
Achiek ngan family dia
Abang yang ke-4 ng family dia....

13 Oktober 2009

BUAT SAHABAT UKHWAHKU YANG DICINTAI....

"...Sahabat seperti bintang, walau jauh, tapi tetap bercahaya Meskipun kadangkala ia menghilang, tapi sebenarnya di tetap ada di tempatnya. Dia tak mungkin dimiliki, tapi tak bisa dilupakan, dia selalu di hati...
Sahabat bisa marah, tapi ia bisa membenci. Sahabat bisa menangis, tapi kadang kala bisa melihatmu sedih. Sahabat bisa saja diam, tapi akan bertindak cepat saat kau disakiti...Sahabat adalah dorongan ketika kau hampir berhenti, petunjuk ketika kau tersesat, membiaskan senyuman sabar ketika kau berduka, memaut tanganmumu ketika kau hampir tergelincir, dan mengalungkan butir-butir mutiara doa padamu...Rabb, jagalah sahabatku dalam agama-Mu. Kuatkan pijakan kakinya dijalan-Mu. Kuatkan jasadnya dengan rahmat-Mu. Kuatkan ruhnya dengan kecintaan padaMu. Buatlah dia tersenyum sampai kelak ke Syurga-Mu.."

Sungguh penting sahabat dalam hidup ini....Aku tak bisa mengelak pernyataan ini. Tanpa sahabat di sisiku, aku merasakan kekosongan dalam hatiku. Saat dia bersamaku, aku seperti punya kekuatan tambahan untuk bergerak melangkah ke depan dengan semangat dan lebih kuat tentunya.

Sahabatku..,
dimanapun kau berada semoga hati kita selalu dipertautkan oleh-Nya. Sahabatku, maafkanlah segala kesalahanku selama ini, baik yang aku sengaja atau yang tidak sengaja, atau juga baik yang terucap di depanmu atau pun yang di belakangmu. Maafkan, kalau aku terlalu angkuh, ketika aku terlalu emosi, dan seringkali tak bisa memahami apa yang kau rasakan...


Sahabatku..,
aku selalu berusaha memahami kalian terlebih dahulu. Setelah itu, aku berusaha merespon dengan gayaku yang kadang berbeza pada setiap karakter. Tapi maafkanlah aku, jujur kata hatiku yang pernah berteriak, ”mohon maaf...mengertilah keadaanku
yang sangat terbatas ini”,
aku tak 100% seperti yang kau pikir”,aku tak bisa selalu jadi yang kau inginkan”,aku hanyalah seorang manusia, yang juga punya perasaan, jadi lihatlah perasaanku”....
Maafkanlah semuanya itu...
Yang aku inginkan sekarang, aku ingin kalian mewujudkan permintaanku, aku minta KALIAN SEMUA TERSENYUM MEMBACA TULISANKU INI ^_^....
...THANKS FOR ALL....SAHABAT-SAHABATKU TERSAYANG. Aku tak bisa memberikan sebuah hadiah yang luar biasa, hanya ucapan terima kasih beriring doa, agar kalian semua selalu dalam ridhoNya.Amiin...!!!!

JANGAN PATAH SEMANGAT...TERUSKAN PERJUANGAN..!!!


Pilihanraya Kecil DUN Bagan Pinang sudah pun berakhir beberapa hari lalu. BN akhirnya menang, menewaskan calon PAS dengan majoriti yang agak besar. Sesuatu yang sudah dijangka sejak dari awal lagi. Pertarungan sudah berakhir di sana, namun perjuangan harus diteruskan.

Kekalahan dan kemenangan harus disulami dengan rasa keinsafan yang mendalam. Kudrat dan tenaga yang diberikan akhirnya gagal membuahkan hasil yang diharapkan.

Apapun, harus diingat bahawa Bagan Pinang adalah kawasan keramat bagi puak-puak UMNO BN. Ini kerana disitulah jumlah undi pos tertinggi dalam lapan pilihanraya sebelum ini.

Buat teman-teman seperjuangan..janganlah bersedih atas kekalahan ini..kalah bukan bererti kita tewas, sebenarnya dari segi moral kita telah berjaya..kita bekerja keras untuk kemenangan Islam..saya juga tidak terkecuali dalam melaksanakan tugas-tugas ini.

2 minggu berada disana memberikan seribu satu kenangan dan pengajaran buat saya.dilantik menjadi ketua unit IT bagi peti undi Si Rusa yang dibawahnya terdapat 13 kem tentera yang melibatkan hampir 4 ribu tentera.amanah yang diberikan kepada saya amat berat ketika itu..tetapi saya terima dengan hati terbuka, dangan diinringi doa dan munajat pada yang maha esa, saya cuba lakukan yang terbaik.

provokasi-provokasi yang dilakukan oleh puak-puak Umno dengan menghantar pemuda gerak gempurnya.. melihatkan kedengkelan pemikiran mereka dalam hidup dinegara demokrasi ini.mereka menyerang setiap unit peti undi (UPU) pemuda, markaz dan kenderaan yang terdapat logo-logo parti pembangkang.mereka membelasah menggunakan helmet, batang besi, batu, tukul besi dan sebagainya.mereka mengganas merosakkan bendera, khemah benner dan banting parti lawan..terfikir juga saya kenapa boleh jadi begini..?dimanakah pihak berkuasa ketika itu...? mereka bermaharajalela membuat sesuka hati terhadap parti lawan..sungguh jahanam dan biadab tindakan mereka ini..

Alangkah dahsyatnya PRK kali ini.. kerana duit yang ditaburkan kepada anak-anak muda..mereka sanggup melakukan apa sahaja demi kepentingan diri sendiri dan parti.. maha suci Allah yang yang telah menyaksikan keganasan mereka tika itu..Subhanallah...!!!
hanya kesabaran yang menjadi benteng buat petugas-petugas pas dalam mengharungi dugaan dan cabaran kali ini..

"Sabarlah dengan tindakan mereka, sesungguhnya Allah bersama orang-orang yang sabar"

kata Ustaz Nasarudin Tantawi ketua pemuda Pas Pusat ketika mengulas kejadian seorang pemuda Pas dipukul beramai-ramai oleh pemuda Umno dalam kejadian di Taman Dato' Abdul Samad.
teringatkan kata nasihat dari Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat dan Tuan Guru Abdul Hadi Awang dalam melakukan gerak kerja Islam ini..hati menjadi lunak dan merasa betapa manisnya bekerja untuk islam.walaupun tanpa habuan wang ringgit yang dijanjikan sebagaimana puak-puak umno.

Buat teman-teman...teruskan perjuangan.jangan kerana
kekalahan ini, semangat kalian kian luntur dalam menegakkan agama Allah s.w.t."lawan tetap lawan" kita lawan sehingga tumbangnya kerajaan rasuah dan kita dirikan sebuah negara yang bermaruah berpegang dengan Al-Quran dan sunnah nabi s.a.w.

Siru Ala Barakatillah...
Salam perjuangan dari persinggahan...

Wallah hu taala A'lam.....