31 Disember 2009

SELAMAT PENGANTIN BARU BUAT ABANG & KAK MAS...

Assalamualaikum..
tanggal 27hb 12 2009 baru-baru ni, abangku Mohd Fuad selamat diijab kabulkan..bersama pasangannya Siti Normasita (kak Mas). bermula dirumah pengantin perempuan pada 26hb 12 2009 .disusuli pula 27hb di rumah pengantin lelaki..doa dariku semoga Allah merahmati kehidupan yang baru kalian berdua dirikan..

“Alhamdulillah, Tahniah dan mabruk... "Baarakallahu lakuma wabaraka 'alaiykuma wa jama'a baiynakuma fii khoir."

"Mudah-mudahan Allah memberimu keberkahan, Mudah-mudahan Allah mencurahkan keberkahan atasmu dan mudah-mudahan Dia mempersatukan kamu berdua dalam kebaikan." (Do'a berdasarkan hadith sahih riwayat Ahmad, Tirmidzi, Darimi, Hakim, Ibnu Majah dan Baihaqi)

"Semoga Allah menghimpunkan yang terserak dari keduanya memberkati mereka berdua kiranya Allah meningkatkan darjat keturunan mereka menjadi pembuka rahmat, sumber ilmu dan hikmah serta pemberi rasa aman bagi umat" (Doa Nabi Muhammad SAW pada hari pernihakan Puterinya Fatimah Az-Zahra denganAli bin Abi talib)”

"Ya Allah...Bekalkan mereka dengan kasih-sayang sejati, perasaan belas kasihan yang hakiki, tekad usaha yang tidak mengenal penat, tawakkal kepadaMu yang tidak mengenal pasrah, Kesetiaan antara satu sama lain yang tidak mengenal sangsi, Ketaatan pada orang tua mereka yang tidak mengenal derhaka dan yang terpenting, keimanan padaMu yang tidak mengenal ingkar Semoga akan terus melengkapkan iman mereka melalui perkahwinan mereka."
"Kurniakan kepada mereka sifat saling kukuh-mengukuh Seperti berlakunya antara Rasulullah s.a.w dengan Khadijah Kerana sesungguhnya mereka akan melalui perjalanan yang tidak lekang dari diuji."
"Kurniakan kepada si isteri kesetiaan kepada suaminya. Sebagaimana kesetiaan Zainab binti Muhammad s.a.w. Pengabdian kepada Allah S.W.T. Sebagaimana pengabdiaan Rabiah Al-Adawiyyah. Dan iltizam untuk menjadi isteri serta ibu yang solehah. Sebagaimana yang ada pada Sumayyah binti Khubbath."
"Kurniakan jua pada si suami. Kebijaksanaan membimbing isterinya ke ambang syurga. Dan semoga sabar dengan apa pun yang menduganya. Sebagaimana Nabi Allah Ayyub bersabar dengan ujian. terhadap imannya, kesihatannya dan keluarganya."
BUAT ABANG..,
*semoga menjadi suami yang baik kepada isteri, anak-anak dan keluarga..
*tunjukkanlah akhlak yang baik dan sempurna dalam menjalani amanah ini..
*sabar dengan dugaan dan cabaran dalam menempuh hidup berumahtangga..
dan akhir sekali...
*Doakan adik yang sorang ni cepat dapat jodoh ye..hehehe...
Kerumah Pengantin lelaki...

Kerumah Pengantin perempuan...

Hantaran dari pihak lelaki..

Antara hantaran pihak lelaki...Barangan HPA...
siapa support ni..??
hm..hm..hehehe..

Tiada ulasan: