09 Disember 2009

INDAHNYA UKHWAHFILLAH.....

Kenangan Ukhwah Terindah....
Salam pertemuan...berkongsi kehebatan dan kemanisan ukhwah di kala ini...

masih terasa kehangatanya...sungguh manis ukhwah dalam perjuangan ini...sehingga tak terkata...

" UKHWAH TERBINA GENERASI PERKASA "

Ukhwah adalah ikatan persaudaraan.Tanpa ukhwah manusia terseksa. Ada ukhwah datangnya saudara. Dengan ukhwah kita semua berkenalan, memahami, berkongsi cerita suka dan duka, pahit dan manis serta mendapat ketenangan dan kegembiraan bersama.
Semakin tenang di pantai, tambah lagi dengan tiupan angin bayu pantai...nyaringan suara ombak...membina lagi kemanisan ukhwah yang ada serta memperkasakan tenaga gerak kerja di jalan ALLAH.

" SATU UKHWAH, SATU PERJUANGAN, SATU MATLAMAT "

Manisnya ukhwah yang tak ternilai ini. Betapa mahalnya ukhwah. Rugilah siapa yang tidak mahu pada ukhwah atau melepaskan peluang berukhwah.Rehlah ukhwah yang sangat memberi makna tentang manisnya sebuah ukhwah. Walaupun pahit diharungi untuk mendapat kemanisannya, namun ia tetap berharga.

Jumpa skali skala..berkumpul ramai-ramai...gema dan gempak gempita suasana...semua nak bercerita dan berkongsi cerita...tak cukup telinga nak mendengarnya...sikap berlapang dada, kesamarataan dan lebihkan sahabat di amalkan..semuanya jadi ok belaka...

Terima kasih dan bersyukur pada yang MEMBERI pada diri ini mengenali ukhwah yang mahal harganya dan tiada bandingannya.
gandinagn biru dan hijau kelembutan dan ketenangan sebuah ukhwah yang terbina

" Ya ALLAH Ya Tuhan ku, Engkau mengetahui bahawa hati-hati ini telah berkumpul kerana mengasihiMu, bertemu untuk mematuhi perintahMu, bersatu memikul beban dakwahMu, hati-hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syariatMu, maka eratkanlah Ya Allah akan ikatannya, kekalkan kemesraan antara hati-hati ini akan jalanNya yang sebenar, penuhkan hati ini dengan cahaya Rabbani Mu yang tidak kunjung malap, lapangkan hati-hati ini dengan limpahan iman, keyakinan dan keindahan tawkkal kepada Mu. Hidup suburkan hati-hati ini dengan pengetahuan sebenar tentang Mu. Jika Engkau mentaqdirkan mati, maka matikanlah pemilik hati-hati ini sebagai para syuhada dalam perjuangan agama mu. "...Aamiiin...

Tiada ulasan: