26 November 2009

Salam AidilAdha & salam 27 Nov...berlalu setahun lagi umurku..

Assalamualaikum....

Salam ingatan dari saya buat teman-teman yang datang singgah menziarahi blog persinggahan terakhir ini...saya doakan mudah-mudahan kalian berada dalam keadaan ceria dan gembira sokmo...
Alhamdulillah, dapat juga saya mencuri sedikit masa untuk mencoretkan sedikit sebanyak keadaan saya tika ini.almaklumlah, akhir-akhir tahun ni kerja tak putus tiba untuk saya selesaikan..yelah, dah namanya tanggungjawab la katakan..nak tak nak kena juga lakukan.

Hari ini 26 November 2009, tika ini saya berada dikampung sedang melakukan kerja-kerja untuk hari esok..apa lagi kalau bukan kerja membantu mak dan abah dirumah..kerja banyak, kesian pula tengok abah bertungkus lumus menyiapkan pembinaan bilik air yang ke-2 dirumah tu.abang-abang semua beraya dirumah mertua masing-masing.jadi saya lah yang membantu mereka.

Mak, sejak akhir-akhir ini asyik kurang sehat je.sakit kaki dan pening kepala selalu menghantui mak.mak memikirkan banyak perkara.tentang keluarga, hal anak-anak dan tentang kenduri kahwin abang akhir bulan 12 nanti.kesian tengok mak.. seorang wanita yang banyak berjasa pada keluarga ini.kalau tak ada mak, tak tahulah macam mana jadi keluarga ini.InsyaAllah, saya cuba berjanji pada diri agar sentiasa membantu mak dan abah...berjanjilah wahai diri..berjanjilah..!!!

Esok hari raya AidilAdha..jatuh pada hari jumaat 27 Nov..Alhamdulillah, dapat lagi bersua dengan hari yang mulia ini..maha sucimu Ya Allah, maha Besarmu Ya Rahim..

Labbaikallah Humma Labbaik...
Labbaikala Syarikala kalabaik...
Innalhamdah..
Wannai'mataka...
Laka Wansyur...
La syarikalak...

Gembira betul tiap kali tibanya 27 Nov...kebetulan hari raya Aidiladha tahun ini bersamaan tarikh hari lahir saya...Subhanallah..!!! sambut hari lahir dengan takbir dan tahmid pada illahi..(SELAMAT HARI LAHIR YE BAD...hehehe..) dah tua dah saya ni..semakon hari umur semakin bertambah..tapi amalannya sentiasa berkurangan..Ya Allah ampunkanlah segala dosa hambamu ini....

jadi pada teman-teman semua doakan saya ye..moga panjang umur, dimurahkan rezeki, menjadi seorang yang berguna, megabdikan diri pada Islam yang tercinta..dan mudah-mudahan saya akan menjadi sahabat terbaik kalian....hehehe..jumpa lagi dilain masa..
Salam perjuangan dari saya...Wassalamualaikum.

SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA1430H......

Tiada ulasan: