12 November 2009

2-3 hari..tentang diri persinggahan

Assalamualaikum....
Salam sejahtera buat teman-teman seperjuangan yang sentiasa melayari blog persinggahanterakhir, saya doakan anda semua sehat sejahtera, ceria dan sentiasa berada di dalam rahmatnya.
Alhamdulillah, syukur sangat kehadrat ilahi atas kurniaan ni'mat Iman dan Islam yang telah diberikan pada diri ini dan diteguhkan sentiasa dari hari kehari..walaupun berbagai dugaan dan cubaan yang datang menyapa diri ini, InsyaAllah, harap-harapnye doa yang sentiasa keluar dari mulut itu akan menjadi pendinding pada diri ini...

Teman-teman sekelian,

Maaf kerana saya mengambil cuti beberapa hari dari menulis di blog persinggahan ini.entahlah, nak kata sibuk tu taklah sangat.mungkin buat-buat sibuk je kot..
( mentang-mentanglah Negeri Sembilan menang piala malaysia baru-baru nikan..hehehe..)
dalam beberapa hari ni saya hanya sempat menjengah beberapa minit je...sama ada blog, fece book, friendster, ukhwah.com, imeem dan email.maaf atas kesibukan masa saya, kerana banyak komentar teman-teman yang tak dapat saya balas..bukan sengaja, tetapi masa amat mencemburui saya 2-3 hari ni.

Pada hari Ahad yang lalu, saya dilantik menjadi AJK konvokesyen PASTI kawasan yang diadakan serentak dengan majlis muslimat kawasan.memang letih sangat hari tu.cadangnye nak ambil sedikit masa untuk update blog pada sebelah malamnya.tetapi seusai solat Isya', tiba-tiba dunia disekeliling saya menjadi kelam dan saya langsung tak ingat apa yang terjadi selepas itu. keesokannya abang menceritakan yang saya telah jatuh syahid diatas tikar sejadah malam tadi..(mungkin terlalu mengantuk sangat kot...hehehe)

Selepas menang piala Malaysia Negeri Sembilan menentang Kelantan baru-baru ni..dapat la jugak saya bergambar dan meraikan bersama teman-teman piala yang menjadi igauan semua tu...saja jalan-jalan tengok bagaimana orang sekeliling (orang N.S.) meraikannya selepas 61 tahun piala itu tidak pernah dimenangi oleh negri sembilan..berbagai2 gelagat dan ragam manusia yang saya jumpa...ntahlah, nak cerita pun malas.

2 hari lepas wan sebelah mak meninggal dunia, sedih sangat masa tu.mak dan sedara mara lain pun sedih sangat.saya bukannye apa, sedih la jugak, tapi tak la sampai menangis.cuma saya tak boleh tengok orang menangis.bila dah tengok mula la sedih sama.tapi apa pun kita sama-sama sedekahkan Al-Fatihah buat arwah wan saya..
Al-FATHAH...

Semalam baru je dapat berita yang saya diterima bekerja dibawah Jabatan Agama Negeri Sembilan..Alhamdulillah, gembira sangat dapat berita tu.memang sebelum ni pun ada cita-cita nak bekerjasama dengan Jabatan Agama.tapi kali ni baru dapat..saya cuma nak dapat pengalaman je..bukan fikirkan jawatan dan sebagainye.sabtu dan ahad ni saya akan kursus di Port Dirkson dan terus bekerja..jadinye tak dapatlah nak update blog ni lagi setiap hari...sedihnye..,,!! harap teman-teman pun dapat memahaminye ye...

Terima kasih buat teman-teman yang sentiasa beri perhatian pada tulisan saya diblog ini..segala komentar dan kata-kata nasihat dari kalian akan menjadikan saya sentiasa beringat dan berhati-hati dalam setiap penulisan saya....maaf segala salah silap.teruskan perjuangan kita...happy sokmo...dan akhirnya...
Wassalam..

3 ulasan:

:-) berkata...

salam takziah dan al-fatihah pada yang telah pergi..
tahniah kerna impian telah jadi knyataan..
jlnkan tnggungjwb yang diberikan dengan
sift amanah dan ikhlas..:-)

cahayapetunjuk berkata...

salam..tahniah bad..keja elok2 deh..dan takziah jg..so lepas ni makin bz lah org tu ye?

PersinggahanTerakhir berkata...

:-) syukran atas komen yang diberi...InsyaAllah, doakan saya ye...Amin...!!!

Buat cahayapetunjuk terima kasih juga..takdalah sampai bz sangat..tapi buat permulaan ini mmg byk sgt kerja..ada masa sy akan sellu update blog ni...InsyaAllah.