02 Oktober 2009

maafkan segala kekhilafan....


aku sendirian...
terasa ada sesuatu yang mengusik jiwa...
sayu...mata mula berkaca...
kenapa aku tinggalkan mereka
sedangkan mereka tidak jemu -jemu memberi semangat...
dan mereka tidak jemu- jemu bertanyakan khabar...
aku sedar yang aku telah menzalimi hati-hati mereka...

tuhanku...
aku sendiri tidak tahu kenapa begini..
semakin di penghujung ...
semakin aku rasakan
bahawa aku tidak layak untuk mereka...
untuk sahabat2 sebaik mereka..

apa yang aku mahukan tika ini
hanyalah bebas dengan kehidupanku sendiri...
tidak menyakitkan sesiapa
dan tidak terikat dengan apa2 pun...

hakikatnya aku tahu
bahawa aku tidak akan mendapat itu...
kerana hidup ini ada matlamatnya...
ada taklifan...
ada yang perlu aku laksanakan....

aku bukan sekadar hidup untuk hidup...
tapi aku hidup untuk berbakti....
dan menyampaikan...

maafkan aku wahai sahabat...
aku mengasihi kalian sepenuh hatiku...


maafkan aku wahai sahabat....
untuk kali ini
dan untuk semua yang telah aku lakukan....

izinkan aku berundur untuk seketika...
dan aku harapkan
aku akan kembali semula
dengan semangat baru
yang tak akan pudar hingga hujung nyawa...
doakan aku...
doakan aku...
doakan aku...

Tiada ulasan: