26 Julai 2009

Seuntai Tasbih untuk kekasih


pernah dahulu
aku menyintaimu dengan setulus hatiku, hanya kerana-Nya....

aku tidak mampu untuk
merungkai persoalan kenapa dan mengapa aku menyintai dirimu...

hanya Allah yang maha mengetahui....
Namun aku menjadi semakin kecewa, tidak tentu arah dan aku menjadi semakin keliru.
adakah cintaku padamu hanya kerana-Nya..?
setiap saat dan detik aku mengingatimu melebihi pencipta dirimu.
setiap saat aku merindui mu melebihi aku merindui penciptamu..
aku keliru dan aku makin keliru...
Adakah cintaku padamu kerana Allah atau sebaliknya....

persoalan ini semakin rumit
dan menjadi semakin rumit...

aku memujimu
dan aku bukan memuji keindahan
pencipta dirimu dan diriku...

aku mengagungkanmu,
bukan meng
agungkan yang hak....
"ya Allah ampuni hamba-Mu ini...
inilah kesilapan yang pernah aku lakukan
moga Kau menunjukkan jalan taufik dan hidayah-Mu kepada diriku...."

aku pernah menyatakan kepadamu ingin memberikan sesuatu kepadamu....
namun sehingga kini ia masih di genggaman ku.....
mungkin ianya hanya untuk yang hak yang bergelar ISTERI dan kekasih....
mungkin dirimu atau mungkin jua insan yang dijanjikan oleh-Nya untuk diriku...
(Wallahualam)

Tiada ulasan: