15 Julai 2009

MEMORI ITU...

Dikegelapan malam ini, keheningannya makin lunak membuai mimpi-mimpi indah mencipta ilusi keasyikan. Hari esok akan kembali menjenguk tiba dan hari yang berlalu akan terus dikenangi pahit manisnya. perjalanan hamba yang daif ini semakin hari semakin kosong dengan hayunan kaki yang lemah dan dunia kian asyik meniti usia senjanya. Hanya menanti saat ajalnya dipanggil mengadap

Aku kembali dengan persis kata yang akan ku ukir agar menjadi ungkapan buat teman-teman yang melayari blog ini. Tika ini hatiku berdetik hiba..kenangan dan memori cuba memenuhi kekosongan yang berbaki. Jari jemari mulai mempamerkan kelincahannya menari diatas keyboard laptop. Mengimbas semula saat suka-duka bersama.




Aduhai teman..
Betapa indahnya memori itu..bertakhtakan persahabatan dan UkhwahFillah antara kita bersama..berantaikan rasa kehambaan dalam menyelusuri titian-titian kehidupan untuk mencari secebis ilmu di bumi Allah ini….

Hatiku kembali sebak…

dan ku sedaya upaya cuba melayari satu persatu memori yang lalu…memori kenangan yang akan ku simpan rapi didalam diari kehidupanku..Alangkah indahnya suasana ilmu yang kulalui ketika itu…perjalanan seharian penuh dengan tugasan sebagai seorang da’ie..menyelusuri ma’ahad, Jami’ah dan Jami’ disekeliling..
Ukhwah yang dibina berteraskan keikhlasan yang begitu kuat


Teman-temanku..
Ketahuilah..betapa rindu ku pada kalian dalam menempuh onak duri kehidupan ketika ini..kehidupan yang penuh panca roba..tidak terucap dibibir dan terdetik dihati ku apa-apa perkataan ketika ini wahai teman-temanku…
melainkan…
ANA UHIBBUKUM FILLAH....!!!!!

Tiada ulasan: